» hotel room service

2009-10-07 @ 23:12:55


hallå allihop! pissful bild, tänkte bara visa hur mitt nytonade hår ser ut :) & om
ni tittar runt min hals så har jag på mig mitt nya halsband som jag köpte igår! :)


Det finns två anledningar till att jag tonar håret istället för att färga det.

ANLEDNING 1:
mitt hår har blekts så många gånger då jag var blond, och därav detta är mina hårstrån redan öppna.
ett hår som aldrig blivit blekt eller utsatt får något liknande måste färgas för att öppna upp hårstråna
så att färgen sätter sig. hade jag färgat mitt hår när hårstråna redan är öppna, ja ni kan ju bara tänka 
er hur jäkla mycket det hade slitit på mitt hår alldeles i onödan! Plus eftersom att hårstråna redan är
öppna så skulle färgen hålla lika lång tid som en toning skulle göra. hellre beroende av toning än färg.

ANLEDNING 2:
Att tona/bleka/färga håret, ingenting av detta är bra att utsätta håret för. Men toning är det skonsammaste
för håret och det ger inte lika hemsk utväxt som färgning lätt gör. Resultatet upplevs mer naturligt, i like it!


Fotspår ♥
Postat av: Michaela

haha, sen när blev du proffs? ;D<3

2009-10-09 @ 12:42:19
Postat av: sara

man lär sig av proffsen ;) <3

2009-10-09 @ 14:29:17
URL: http://justloveyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Fotspår ♥:

Trackback
RSS 2.0