världens flow på flygplatsen!

2010-06-09 @ 23:32:00

Det hade jag hihi. När vi skulle åka till Grekland köpte jag min efterlängtade Calvin Klein-parfym, och jag tänkte även köpa sommarens doft från Escada. Det gjorde jag aldrig utan tänkte köpa den på hemresan. När vi kom till Karpathos flygplats fanns det en liten Tax Free-shop på den. Dock fanns alla Escada-dofterna förutom den senaste. Jag hittade istället förra årets Escada, Ocean Lounge. Jag frågade en tjej som jobbade där om den fanns i annan flaska än själva testern. Då sa hon att de hade slutat sälja den och att den inte kommer tillverkas mer. Jag fortsatte kolla i hyllorna, & efter 10 minuter kommer hon tillbaka och frågar om jag har hittat något annat. Jag sa att jag inte hade det och att den enda jag hade kunnat tänka mig var den där Ocean Lounge. Då sa hon "take the tester" , och jag sa att jag inte ville köpa testern. Kändes lite onödigt. Då sa hon att det var en present från henne & jag fick helt enkelt en 100 ml flaska som inte ens var använd 1/5 :)

När vi sedan satt på flyget sålde de Escadas nya parfym i 50 ml-flaska för 150 spänn! När de kom fram till oss var den slut, men jag upptäckte att de hade gått runt och sålt förra årets och låtit resenärerna lukta på den senaste. De trodde allihop att de fick sommarens doft när de i själva verket fick förra årets. Men testern var ju den senaste doften och jag frågade om man inte kunde köpa den istället, vilket jag då fick göra för 100 spänn på grund av att den sprejats med en gång och folk hade hållt i flaskan :)

ibland har man flyt helt enkelt ;)




Fotspår ♥
Postat av: melis

floooooow! haha :D<3

2010-06-10 @ 01:18:28
Postat av: sariis

det hade jag ju! ;)

2010-06-10 @ 07:55:13
URL: http://justloveyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Fotspår ♥:

Trackback
RSS 2.0