love at first sight

2010-10-05 @ 22:36:27






får komplimanger typ jämt för mina ögon.
och folk frågar hur jag får mina ögonfransar så långa.
faktum är att jag aldrig har böjt dem i hela mitt liv, stolt haha!

men grejen är den enligt mig att om du inte har långa ögonfransar så kan du inte få dem jättelånga (såvida du inte har lösögonfransar) och jag hade seriöst mått jättedåligt om mina hade varit korta. ögonen gör ju allt i ansiktet, typ =)

SMÅTIPS FRÅN MIG

1. Det sägs att man aldrig ska matcha ögonskugga med kläder.
detta struntar jag blankt i, kör på vad du känner för!
2. Använd färger som framhäver ögonen
Förr använde jag aldrig brunt och beige till mina ögon,
för jag hatade att framhäva den blå färgen. Men nu älskar jag det!
3. Ni som har raka ögonfransar, böj dem.
Ja, för det finns inget fulare än raka petande ögonfransar
4. Måla inte för mycket med mascaran.
Det blir bara en spindelbenseffekt av det hela..
5. Om ni vill att ögonfransarna ska synas
Använd då inte en eyeliner på ögonlocken i samma färg som mascaran.
6. Använd concealer både under ögonen och på ögonlock
Det gör att dina ögon ser piggare ut och ja, fräschare.
8. Hitta mascaran som passar just dig och dina fransar
jag har provat 1000 olika och tyckt att ja.. den duger. men faktum
är att jag bytt efter ett tag ändå för den inte var så bra som jag hoppats
på. nu har jag en favorit, max factor masterpiece max. min älskling nb 1!


Sedan har jag en sista grej som jag då gör varje morgon. Egentligen borde jag inte skriva det här för jag tänker inte vara skyldig för eventuella skador :b Men om någon ögonfrans satt ihop sig med några andra separerar jag dem med en nål. ICKE BRA SARA, jag veeet. Men det blir ju bättre än att störa sig på att ha en bunt ögonfransar som sitter och umgås. Sedan är dessa tipsen endast vad jag tycker, och kan ju självklart inte passa alla. Och om man inte har fina ögon, då är det ingen idé att lägga ner tid på denna skiten :) ha ha. Hoppas det har varit till någorlunda nytta denna tisdagskväll .



Fotspår ♥
Postat av: michaela

4. Måla inte för mycket med mascaran.

Det blir bara en spindelbenseffekt av det hela..



haha sånna har vi ju stött på i våra dar .. host (a)

2010-10-05 @ 23:12:51
Postat av: sara

hahaha, nej jag vet.. VEM kan ens måla sig så liksom? :S <3

2010-10-10 @ 00:01:19
URL: http://justloveyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Fotspår ♥:

Trackback
RSS 2.0