SVAR ANG. MIN KROPP

2011-12-14 @ 01:10:49

Fick många frågor av Sanna som undrade vad jag äter, vad jag väger, hur lång jag är, tips på att gå ner i vikt och så vidare. Känns som att jag har två miljoner tips som jag inte alltid själv följer, men på något sätt har jag blivit slankare.

Såhär är det. Jag har inte gått ner mycket i vikt vad jag vet, men jag har blivit smalare. Det beror på att jag har fått muskler samtidigt som jag får bort några centimetrar här och var =) Sedan har jag tappat mitt sötsug och det är helt underbart! Önskar att jag kunde svara på varför men har inget svar själv på den frågan. Tråkigt nog äter jag ibland bara
för ätandets skull fastän jag lika gärna kunde vara utan, är det någon som känner igen sig? Tror även att min magsäck har krympt överlag för jag orkar oftast inte äta upp. Jag är förresten 158 cm lång och vikten är inget jag direkt vill skriva ut här så att hela världen kan läsa det. Dessutom går jag inte efter vad vågen säger utan vilka kläder jag får på mig :)  

Om du vill gå ner i vikt är det bra att motionera regelbundet så klart, det räcker med en powerwalk om du inte orkar ta dig till gymmet så ofta. Det ger lika mycket ändå! Sen ska man aldrig äta så att man blir proppmätt, utan du ska alltid känna att du hade kunnat äta lite till. Hellre små portioner oftare! Och ät även en ordentlig frukost för att slippa det där småätandet och sockersuget :) Jag har också insett att jag kan inte säga till mig själv "ÄT BARA SALLAD" för det slutar i katastrof & jag äter ALLT ANNAT än just sallad. Därför låter jag mig äta precis vad jag vill, o då är det inte lika roligt att äta onyttigt längre ;)

I höstas var jag ute och powerwalkade mycket men nu när det är så dåligt väder spenderar jag tiden på gymmet istället. Springer gärna på löpbandet och kör på maskinerna, eller så går jag på olika pass. Afro, Latin Jam, MRL och Functional Toning är några jag tycker är bra och ger något! Måste säga att träning är A och O för att komma i form. Man blir inte lika sugen på skräpmat och man sover bättre och får bättre rutiner på vardagen. Det har iallafall varit så för mig.


ps. Tusen tack för jag tar verkligen kommentaren om min kropp som en komplimang :)

Om det är något du inte känner att du fått svar på så bara skicka en kommentar till hihi

Love / S


Fotspår ♥
Postat av: Sanna

Tack för att du svarade, gullig du är! :D



Jag är några år yngre än dig och bor i samma stad. Känner säkert precis som många andra kravet på att vara så snygg och smal som möjligt. Tycker som sagt att du är väldigt snygg och ser väl upp till dig lite antar jag :)

Hade varit skoj om du skrev typ träningsschema för en vecka, exakt vad du tränar (alltså hur länge du springer, hur många repetitioner du gör på de olika maskinerna osv.) o typ matdagbok eller något, hade uppskattas av mig! :)

Men tack för svaret och fortsätt gärna med outfitbilder och liknande, alltid skoj att få inspiration! :)

2011-12-14 @ 08:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Fotspår ♥:

Trackback
RSS 2.0