SMINKTIPS

2011-11-27 @ 23:39:00




Ni ville veta hur jag sminkar mig, och här kommer det! Egentligen tycker jag inte att det är något speciellt, men kan ju alltid vara kul att jämföra med hur man själv gör. Använder inte allt som finns på bilderna för tillfället, varken solpudret eller min primer från Smashbox.

1. jag börjar alltid med att måla på mig mascaran, det är det viktigaste sminket för mig och därför är det bra att sätta det först. sen ser man hur mycket man behöver ta av resten för att vara nöjd ;) det är nog inte många jag vet som faktiskt lägger mascaran först, de lägger den sist !? det har jag aldrig förstått mig på. tycker det är bra att lägga den först, då kan man kladda utanför hur mycket man vill haha.

2. jag lägger min gröna primer på kinderna och näsan för det dämpar de röda tonerna i huden. även om jag inte är rosig om kinderna just den dagen, så känns det bättre om jag skulle bli varm för då syns det inte lika mycket. primern ser även till så att sminket sitter lite bättre. men just nu använder jag som sagt inte den, har blivit lite lat.

3. sedan täcker jag eventuella skavanker med min concealer från max factor. brukar inte ha några men alltid skönt att lägga vid näsvingarna där man ofta blir lite röd. lägger även runt ögonen och lite på ögonlocket.

4. när jag är klar med primern pudrar jag lätt över hela ansiktet med i.d bare minerals foundation. den är helt underbar och nu när jag har varit utomlands nyligen använder jag inte min flytande lancomé, förutom om jag då vill sminka mig lite extra inför en fest. annars är lancomé väldigt bra och inte täckande alls, den går att dölja på hyn hur bra som helst!

5. efter min foundation kommer min rouge från isadora. använder mig av färgen sugar brown :) fyller även i mina ögonbryn lite svagt med min ögonbrynspensel från makeup store.

6. när hela grunden är klar lägger jag i.d bare minerals veiler över hela ansiktet. den är helt underbar och gör att man inte blir glansig i ansiktet, plus att sminket sitter hela dagen. dyr men underbar sak det där!

7. resten varierar från dag till dag, men jag fyller i läpparna med min läppenna och väljer bland mina tusen läppglans.

8. kajal varierar också men oftast målar jag den inre "kanten" svart och ingenting mer. annars gillar jag blå och brun kajal som framhäver de blå ögonen. ögonskugga åker på lite var och varannan dag men trivs oftast i bruna och guldiga toner som även de framhäver blått :)

Här har ni min dagliga sminkguide, vet i sjutton om ni får ut något vettigt av den.
Men så sminkar jag mig och förhoppningsvis är det till lite hjälp för er som var nyfikna :)





Fotspår ♥
Postat av: maria

Sminkar också mascaran först, så du är not crazy. Eller så är vi crazy tillsammans hihi :) fin blir du iaf gumman :)<3

2011-11-28 @ 13:47:40
URL: http://mthored.devote.se
Postat av: Sara

Haha ja det är du och jag som gör det vettu :D men det är bäst! <3

2011-11-29 @ 09:54:01
URL: http://justloveyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Fotspår ♥:

Trackback
RSS 2.0